معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

توجه تولیدمحور به فناوری‌های روز دنیا باعث رشد اقتصاد دیجیتال می‌شود

 
 
سخنرانی روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دیجیتال رییس جمهور در نمایشگاه الکامپ

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: توجه تولیدمحور به فناوری‌های روز دنیا باعث ماندگاری در حوزه اقتصاد دیجیتال می‌شود و باید در کشور ۶ منطقه (هاب) بزرگ فناوری ایجاد کنیم.

به گزارش فدراسیون فاوا به نقل از ایرنا، بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در این مراسم گفت: «زحمت زیادی برای برگزاری این نمایشگاه کشیده شده است و حضور ۵۰۰ شرکت‌ خارجی و داخلی نشان دهنده این مسئله است. الکامپ امروز با چیزی که در دهه ۷۰ آغاز شد، تفاوت چشمگیری دارد. در آن زمان بیشتر با افرادی مواجه بودیم که کامپیوتر و خدمات ارائه می‌کردند، اما امروز در این نمایشگاه شرکت‌های بسیار خوب دانش‌بنیان با دستاوردهای پیشرفته خود در حال ارائه هستند.»

وی افزود: «مسئله اقتصاد دیجیتال به چند فناوری کلیدی وابسته است و اگر بخواهیم در این حوزه ماندگار باشیم باید به فناوری‌هایی مانند میکروالکترونیک، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی ورود کنیم و قطعا اگر به این سه فناوری توجه تولیدمحور نداشته باشیم، ممکن است بازارهای خود را از دست بدهیم.»

دهقانی تاکید کرد: «یکی از فناوری‌هایی که در اقتصاد دیجیتال تاثیر بسزایی دارد، هوش مصنوعی است. علاوه بر کاربردی که این فناوری در اقتصاد دیجیتال باید به سمت ساخت آن نیز پیش برویم. باید در آینده ۶ هاب فناوری در کشور راه‌اندازی شود تا ۶ موضوع بزرگ، قابل اعتنا با ظرفیت‌های عظیم در آن بررسی شود و پژوهشگران فناوری بتوانند در آنجا فعالیت کنند.»

محمدصادق خیاطیان، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم گفت: «آماری که در حوزه فناوری وجود دارد نشان می‌دهد که اکنون با یک اکوسیستم مواجه هستیم و نیاز به جهش در این حوزه داریم. یکی از موارد جهش در بازار صادرات است و برنامه جدی در صندوق نوآوری در این بخش داریم. حوزه محتوا دیگر حوزه الویت‌دار این بخش است که باید به آن نیز توجه ویژه کنیم. نکته آخر این است که در این حوزه دانش و فناوری اهمیت زیادی دارد و سیر تحول نشان می‌دهد که نفوذ دانش و فناوری چقدر زیاد است.»

وی افزود: «در صندوق نوآوری و شکوفایی تمام عزم خود را جزم کردیم تا تنوع مالی ایجاد کنیم و متناسب با بلوغ این اکوسیستم ابزارهای مختلفی را طراحی کنیم. از ۷۷ خدماتی که در این بخش داده می‌شود بخشی مربوط به سرمایه‌گذاری است. برای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان داریم.»

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper