دبیر شورای عالی فضای مجازی از پایان بررسی آئین‌نامه فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی در جلسه روز شنبه شورا خبر داد و گفت: در این‌ آیین‌نامه نقش وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، صداوسیما، قوه قضاییه و معاونت علمی رئیس جمهور مشخص شده است.

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس از تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی در روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: موضوع آئین‌نامه فعالیت پیام‌رسان‌ها شامل پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی در جلسات قبلی شورا بررسی شده و در جلسه روز شنبه بررسی این آیین‌نامه به اتمام می‌رسد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در این آیین نامه نقش هر دستگاه شامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، قوه قضاییه و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مشخص شده است.

فیروزآبادی با بیان اینکه در این آئین‌نامه خدماتی که هر دستگاه می‌تواند ارائه دهد دیده شده، گفت: برای مثال، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرجع مجوزدهی شرکت‌های دانش‌بنیان است و برای این پیام‌رسان‌ها مجوز صادر خواهد کرد.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات در بحث پروانه فعالیت و اتصال به شبکه و وزارت ارشاد در حوزه تبلیغات مجوز صادر خواهد کرد.

به گزارش فارس، در جلسه قبلی شورا بحث‌هایی درباره ارائه مجوز تبلیغات و ارائه خدمات دولت الکترونیک توسط پیام‌رسان‌های داخلی به موافقت اعضا رسیده بود.

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper