رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی از بررسی اطلاعات حساب‌های بانکی برای شناسایی فراریان مالیاتی سخن گفت.

نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان خراسان رضوی به میزبانی اتاق مشهد برگزار شد و موضوع مالیات مورد بحث قرار گرفت.

رئیس سازمان امور مالیاتی در این نشست، گفت: 300هزار واحد در سال جاری در کشور شناسایی‌شده‌اند که قبلاً مالیات پرداخت نمی‌کردند و مشمول فرار مالیاتی می‌شدند.

سید کامل تقوی‌نژاد افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده رقم پرداختی مالیات یک نفر معادل 250 میلیارد تومان شده است. 
تقوی‌نژاد افزود: درگذشته برای صدور پیش‌فاکتورها برای موسسه‌ها و بانک‌ها مالیات تشخیص داده می‌شد ولیکن در شرایط فعلی مشکلات این حوزه رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه دریافت مالیات در کشورهایی دیگر بسیار بیشتر از ایران است، اظهار کرد: در کشورهای اروپایی 25 درصد درآمد کشور از مالیات است اما در کشور ما این رقم هفت و سه‌دهم درصد است. 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در پایان برنامه ششم توسعه باید سهم مالیات از تولید ناخالص ملی به 11 درصد برسد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: برای اینکه این درآمد از جیب فعالان اقتصادی به‌تنهایی پرداخت نشود، باید راهکارهایی مناسبی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: خراسان رضوی در سال گذشته حدود سه هزار 800 میلیارد تومان بودجه در اختیار داشته است که از این میزان 52 درصد آن به مالیات اختصاص پیداکرده است.

تقوی نژاد با اشاره به اینکه رشد درآمدهای مالیاتی در سال 94، در کل کشور 30 درصد اما در خراسان رضوی 20 درصد بوده است، خاطرنشان کرد: نرخ رشد مصوب درآمدهای مالیاتی در کشور در سال 96 حدود 10 درصد تصویب‌شده است ولیکن برای خراسان رضوی هشت و هفت‌دهم درصد در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: اگر فردی آورده‌ای در واحد تولیدی دارد باید به سازمان امور مالیاتی اظهار کند تا از طریق نرخ عقد مشارکتی آن واحد تولیدی از پرداخت مالیات معاف شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش سهم درآمدهای مالیاتی تحت هیچ شرایطی از طریق فشار به مؤدیان دنبال نمی‌شود، گفت: برخی اظهار می‌کنند که چرا در شرایطی که رکود در اقتصاد وجود دارد مالیات بیشتری اخذ می‌شود که در این خصوص مالیات بر اساس قانون اخذ می‌شود و اگر واحد تولیدی زیان‌ده باشد، مالیاتی از او دریافت نمی‌شود.

تقوی‌نژاد با تأکید بر اینکه اطلاعات همه سپرده‌ها را از بانک مرکزی دریافت می‌کنیم، تصریح کرد: قانون اجازه می‌دهد که اطلاعات پنج سال گذشته هر مجموعه را بررسی کنیم تا در صدور حکم جهت دریافت مالیات مدنظر قرار بگیرد. 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به استان‌های کشور اعلام‌شده است هر فردی که مالیات خود را تا پایان سال 95 پرداخت کند مشمول بخشودگی جرائم می‌شود.

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper