وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از اقدامات دو سال گذشته این وزارتخانه خبر داد:

نصب ۶۰۰ سایت ارتباطات ۵G در کشور

 
 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا تشریح اقدامات ۲ سال گذشته دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور، از استفاده بیش از ۴۰ میلیون نفر به صورت ماهانه از شبکه‌های اجتماعی داخلی خبر داد.

به گزارش فدراسیون فاوا به نقل از ایرنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی به اهم اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در ۲ سال‌ گذشته پرداخت.

بنابر این گزارش، اتصال جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس با فیبرنوری به سرزمین مادری، بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل‌کشی در دریا در این مدت انجام شد.

راه‌اندازی ۶۰۰ سایت نسل پنجم، شکستن رکورد ۶.۵ ترابیت بر ثانیه برای اولین بار، تدبیر سازوکارهای مختلف برای دور زدن دسترسی به سایت‌هایی که آمریکایی‌ها تحریم کردند، نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های کشور است.

راه‌اندازی سرویس ویژه برای کاهش تاخیر بازی‌های رایانه‌ای، استفاده بیش از ۴۰ میلیون نفر ماهانه از شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز در راه توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است؛ همچنین پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ۲۳ درصد در ابتدای دولت به ۶۲ درصد رسید.

راه‌اندازی اینترنت سالم برای کودکان و نوجوانان، اتصال ۴هزار و ۳۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات، راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، آغاز پروژه فیبرنوری بزرگ منازل و کسب‌وکارها، قرار گرفتن یکصد شهر در این پروژه، افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از ۶.۴ دهم به ۷.۵ دهم و شکستن رکورد تعداد پرتاب فضایی از اقدامات مهم وزارت ارتباطات برای توسعه زیرساخت‌ها است.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper