مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام خبر داد:

راه‌اندازی گمرک تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات

 
 
اکبر قنبرپور، مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام گفت: «با رایزنی‌هایی که تاکنون داشتیم پیش‌نویس دستورالعمل ‌ گمرک ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده شده است.»

به گزارش فدراسیون فاوا به نقل از ایسنا، در نشستی که جمعی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران حضور داشتند، موضوعات مختلفی در مورد مشکلات فعلی شرکت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پیام ارائه و پیشنهاداتی برای تسهیل همکاری‌های مشترک مطرح شد.

اکبر قنبرپور، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام، در سخنانی به راه اندازی گمرک تخصصی در حوزه آی‌سی‌تی اشاره کرد و افزود: «با رایزنی‌هایی که تاکنون داشتیم، پیش‌نویس دستورالعمل ‌ گمرک آی‌سی‌تی آماده شده است. نیاز است مسئله ارزش‌گذاری را نیز در دستورالعمل بگنجانیم و گمرک نیز این وظیفه را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسپارد.»

او راه‌اندازی خط پروازی از دوبی به پیام و بالعکس را یکی از ملزومات گمرک تخصصی برشمرد و گفت: «در این زمینه ممکن است از ایرلاین‌های غیرایرانی استفاده کنیم که طبیعتا آنها هم ممکن است توقعاتی از ما داشته باشند. در این باره با فلای‌تودی وارد مذاکره شده‌ایم و اولین نیازی که آنها مطرح کرده‌اند، هندلینگ مسافربری با استانداردهای بین‌المللی سازمان یاتا است و در حال تعامل برای حل این مسئله هستیم.»

قنبرپور با تاکید بر اینکه پرواز پیام به دبی جزو ضروریات این منطقه است، بیان کرد: «ابتدا می‌توانیم با پروازهای مسافربری بار هم جابه‌جا کنیم و به مرور به انجام پروازهای باری برسیم. او ابراز امیدواری کرد که گمرک تخصصی در حوزه آی‌سی‌تی تا شهریور ماه در منطقه ویژه اقتصادی پیام راه‌اندازی شود.»

طبق اعلام سازمان نظام صنفی استان تهران، رئیس هیات‌مدیره شرکت خدمات هوایی پیام انبار اختصاصی ویژه شرکت‌ها را یکی از امکانات این منطقه دانست و توضیح داد که شرکت‌ها در صورت داشتن انبار اختصاصی خودشان می‌توانند با گمرک در اتباط باشند و از خدمات انبادار عمومی استفاده نکنند. در کنار آن انبار اختصاصی تجاری هم وجود خواهد داشت که به دلیل همجواری با گمرک تخصصی در عرض دو ماه کالاهای این بار متروکه اعلام نمی‌شود. این موضوع به رونق لجستیک منطقه هم کمک می‌کند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper