در دیدار رییس سازمان فناوری اطلاعات با نمایندگان نصر استان تهران:

سیاست‌های کلی تعامل با بخش خصوصی تبیین شد

 
 
نشست محمد خوانساری، رییس سازمان فناوری اطلاعات با اعضای هیات مدیره سازمان نصر استان تهران

سیاست‌های کلی تعامل میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و بخش خصوصی تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، سالن فیروزه امروز میزبان یک دیدار رسمی میان معاون وزیر ارتباطات و نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای(نصر) استان تهران بود.

تبیین سیاست‌های تعامل با بخش خصوصی

محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در ابتدا خطاب به اعضای نصر بیان داشت: «امروزه پیشرفت کشور به نقطه‌ای رسیده است که ادامه مسیر بدون فناوری اطلاعات ممکن نیست و برای رسیدن این پیام مهم به مسولان، مدت زمان بسیاری صرف شده است. وی در خصوص خط مشی سیاست‌های کلی سازمان فناوری اطلاعات ایران در تعامل با بخش خصوصی گفت: ما درصددیم تا از فعالان بخش خصوصی صنف فناوری اطلاعات در شکل‌دهی، تصمیم‌گیری، طراحی پروژه‌های مهم و تاثیرگذار، مقررات گذاری و نیازسنجی‌ استفاده کنیم. لذا با توجه به شرایط فعلی درصدد ایجاد زمینه‌ای هستیم تا کلیه اکوسیستم از سود جمعی بهره‌مند شوند.»

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، توجه به مهارت‌افزایی در آموزش نیروی انسانی متخصص در این حوزه را نیازی جدی قلمداد کرد و تصریح داشت: «ایران دارای جایگاه بالایی در رتبه‌بندی‌های جهانی جهت آموزش و تربیت نیروی متخصص در دانش فناوری اطلاعات است. اما تولید مدرک تحصیلی بدون وجود مهارت نیاز جامعه کاری چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی را مرتفع نمی‌سازد. لذا وجود دوره‌های خاص منظوره و ایجاد زمینه برای این که برخی دانشگاه‌ها بتوانند به ارایه رشته‌های مورد نیاز بپردازند و سپس مدرک تحصیلی دانش‌آموختگان را صادر کنند، می‌تواند راهکار مناسبی جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز باشد. وی با تاکید بر لزوم گسترش شبکه ملی اطلاعات، طراحی مدل اقتصادی پایدار را رمز ماندگاری خدمت دانست و بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه‌گذاری در بخش خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات نمود. خوانساری چگونگی ایجاد فرصت برابر جهت رقابت در میان فعالان بخش خصوصی را از نگرانی‌های حال حاضر توصیف کرد و خواستار ایجاد مکانیزم اطلاع رسانی شفاف توسط نمایندگان صنف شد.«

رئوس پنچ گانه همکاری مشترک

اما مدیران نصر تهران در حالی که نمایندگی بیش از هفت هزار عضو را در پایتخت به عهده دارند به ارایه اهم موضوعات پیش رو در صنف و بررسی رئوس مشترک همکاری با سازمان فناوری اطلاعات ایران پرداختند. در این راستا، ابتدا حسین اسلامی، رییس هیات مدیره و سپس سایر همکاران‌اش به طرح موضوع پرداختند.

بر اساس این گزارش، اهم موضوعات مطروحه در بررسی رئوس موضوعات همکاری مشترک میان نصر و سازمان فناوری اطلاعات ایران به پنج دسته تقسیم شدند که عبارتند از: شکل‌دهی ارتباط موثر و پایدار، ارتقای جایگاه نصر، تنظیم‌گری، کاهش تصدی‌گری سازمان و وزارت‌خانه(حذف مقررات یا برون سپاری) و همکاری نصر در توسعه شبکه ملی اطلاعات.

در این میان نمایندگان نصر در ارایه راهکار پیشنهادی جهت شکل‌دهی ارتباط موثر و پایدار، خواستار عضویت در کارگروه‌های تخصصی سازمان، شورای معاونین وزارت و برگزاری جلسات ثابت دوهفته یک بار با مدیر سازمان فناوری اطلاعات ایران شدند. هم‌چنین راهکار پیشنهادی نصر در ارتقای جایگاه سازمانی شامل حمایت از تلاش نصر برای عهده‌داری تنظیم‌گری بخشی حوزه رقابت و منع انحصار پلتفرم‌های آنلاین، تعیین مرکز داوری سازمان نظام صنفی استان تهران برای داوریها و درج در بند حل اختلاف قراردادهای زیر مجموعه وزارت فاوا به عنوان حکم و سایر موارد که مرتبط با وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نظر می‌رسید و معاون وزیر ارتباطات پیشنهاد داد به دلیل نیاز به اصلاح قانونی یا ساختاری در سازمان مرتبط با این مهم مورد پیگیری و مطالبه‌گری قرار بگیرد.

برون سپاری تهیه پیش‌نویس‌ آیین‌نامه‌ها، تهیه استانداردهای خدمات دولت الکترونیکی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های نصر در برنامه‎‌‌های حمایتی از کسب و کارهای نوپا نظیر نوآفرین، همکاری در تشکیل اپراتورهای ارایه خدمات PGSB، صدور مجوز میزبانی خدمات دولت و حاکمیت در مراکز داده بخش خصوصی و مدیریت PPP از جمله با تشکیل کنسرسیوم‌های بخش خصوصی از دیگر رئوس مشترک همکاری از دیدگاه سازمان نصر با سازمان فناوری اطلاعات ایران بود که در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت.

 
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper