نمایندگان مجلس در حال تدوین طرح دو فوریتی برای تحریم شرکت اپل توسط کشورهای اسلامی هستند.

گزارش‌های امروز از صحن علنی مجلس نشان می‌دهد طرح‌های ایران برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران در حال بررسی هستند. در گزارش‌ها اعلام شده تعدادی از نمایندگان، امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال تدوین طرح دو فوریتی برای تحریم شرکت اپل از سوی کشورهای اسلامی هستند.

پیش از این حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که ۱۵ طرح برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران تدوین شده و به‌تدریج در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد لغو مجوز‌های سازمانی برای اجرای نسخه‌ی iOS اپلیکشن‌های داخلی که به‌دلیل تحریم‌ها قادر به قرارگرفتن در فروشگاه اپ‌استور نیستند، باعث شده تا قانون‌گذاران مجلس از این طریق دست اپل را از بازار ایران کوتاه کنند.

در متن کامل طرح آمده است که توقف رجیستری گوشی‌های آیفون در ایران می‌تواند ضربه‌ی بزرگی به اقتصاد آمریکا وارد کند. براساس این طرح، ورود و آزادسازی محصولات این شرکت به داخل کشور ممنوع بوده و گمرک جمهوری اسلامی مسئول نظارت بر اجرای این موضوع است. همچنین طبق این طرح تبلیغ محصولات اپل در داخل کشور ممنوع بوده و وزارت ارتباطات موظف است از رجیستری محصولات این شرکت خودداری کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از ثبت سفارش محصولات اپل خودداری کرده و بانک مرکزی نیز باید از تخصیص هرگونه ارز با هر قیمتی، برای واردات محصولات این شرکت خودداری کند.

احمد امیر آبادی عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی ضمن تأیید خبر‌ اعلام کرد که طرح دو فرویتی برای تحریم شرکت آمریکایی اپل به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper