رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار خبر داد:
حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس نسبت به پارسال ارزان‌ می شود

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار به چند سوال مهم درباره چرایی حضور پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس پاسخ داد و گفت: با حمایت سازمان توسعه تجارت برای مشارکت کنندگان در پاویون جمهوری اسلامی ایران 30 تا 50 درصد هزینه های غرفه به صورت یارانه تا سقف 20 میلیون تومان پرداخت می شود که امیدواریم حضور در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته اندکی ارزان‌تر تمام شود.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران، محمدرضا طلایی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران از برگزاری پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین نمایشگاه جیتکس دوبی در مهرماه سال جاری خبر داد.
وی گفت: این اتحادیه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌های ICT اتاق بازرگانی ایران و با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق صادرات، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فدراسیون فاوای ایران و با اجرای شرکت همایش گستران ایماژ به عنوان نماینده رسمى جیتکس در ایران، برای چهارمین سال متوالی پاویون جمهوری اسلامی ایران را در بزرگترین رویداد آسیا و شمال آفریقا برگزار می‌کند.

 


طلایی افزود: در سال گذشته پاویون جمهوری اسلامی ایران برای معرفی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی فعالان صنعت فاوای ایران در این نمایشگاه برگزار شده و امسال نیز علیرغم افزایش نرخ ارز با ارایه تسهیلاتی با کیفیت سال‌های قبل برگزار خواهد شد. با حمایت سازمان توسعه تجارت برای مشارکت کنندگان در پاویون جمهوری اسلامی ایران 30 تا 50 درصد هزینه های غرفه به صورت یارانه تا سقف 20 میلیون تومان پرداخت می شود که با توجه به جدیت اتاق بازرگانی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان توسعه تجارت برای حمایت امیدواریم حضور در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته اندکی ارزان‌تر تمام شود.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران با اشاره به شرکت‌های حاضر در پاویون، گفت: ۱۰ شرکت دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۵ موسسه فرهنگی دیجیتال با حمایت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و ۴ شرکت فناورانه تحت عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران در این رویداد مهم فناوری منطقه حضور خواهند داشت.
طلایی در پاسخ به این سوال که برخی می‌پرسند چرا پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس حضور دارد، گفت: جیتکس بزرگترین رویداد فناوری منطقه در آسیا و شمال آفریقا است و ۴۷۰۰ شرکت از ۱۰۰ کشور جهان در آن حضور دارند. این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده تخصصی از 140 کشور دارد در نتیجه محل مناسبی برای معرفی پتانسیل های صنعت ICT ایران در خارج از کشور است.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران درباره اینکه برخی می‌پرسند چرا حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس به صورت پاویون انجام می‌شود و شرکت‌ها برای حضور مستقل حمایت نمی‌شوند؟ گفت: اگر شرکتی بتواند مستقل در نمایشگاه شرکت کند بسیار مناسب است اما حضور در قالب پاویون نیز مزایایی دارد از جمله اینکه وجود پاویون ایران در این نمایشگاه نشان از فعال بودن صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در این حوزه است و جنبه برندسازی دارد. همچنین حضور شرکت‌ها زیر چتر یک پاویون باعث کاهش هزینه‌های حضور در نمایشگاه های تخصصی می‌شود.
وی گفت: نمایشگاه های تخصصی و اختصاصی ایران که در برخی کشورها برگزار می‌شود درصورتی که بلند مدت و در یک دوره زمانی 5 ساله انجام شود، اقدام مناسبی است اما هدف از حضور در سبیت، GSM و جیتکس این است که این نمایشگاه‌ طی سال‌ها بازدیدکنندگانی جذب کرده و در یک جایگاه مناسبی قرار گرفته‌اند که قصد استفاده از این پتانسیل را داریم. می خواهیم با کمترین هزینه در کشور دیگری حضور پیدا کنیم و هزینه های بازاریابی وتبلیغات را برای شرکت ها کاهش دهیم. برنامه حضور در نمایشگاه های تخصصی در بازارهای صادراتی کشورهای هدف باید بلند مدت باشد نه اینکه یک بار در کشور عراق و یک بار در افغانستان حضور پیدا کنیم و برنامه بلندمدتی نداشته باشیم چرا که در غیر اینصورت فقط سرمایه ها را هدر داده ایم و عملا برنامه بلند مدت بازاریابی نداشته ایم.
طلایی افزود: در 3 سال گذشته به صورت مستمردر کنار پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس، همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار ایران نیز در روز سوم نمایشگاه برگزار شده که امسال نیز برگزار می‌شود و از شرکت‌های خارجی نیز برای شرکت در این همایش دعوت خواهد شد تا امکان ملاقات های رودررو نیز برای شرکت های ایرانی فراهم شود.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار گفت: تمرکز نمایشگاه امسال بر هوش مصنوعی و شهرسازی هوشمند است تا نشان دهد چگونه صنایع مختلف می‌توانند از صنعت ارتباطات وفناوری اطلاعات و استفاده کنند. نمایشگاه های معتبر فاوا از جمله جیتکس در سطح جهان می توانند به صاحبان صنایع مختلف جهت کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری و افزایش کیفیت محصولات کمک کنند.
سى و هشتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه درمرکز تجارت جهانی شهر دوبی در کشور امارات متحده عربی در موضوعات کامپیوتر و آخرین دستاوردهای فناوری حوزه‌های اینترنت اشیاء، شهر هوشمند، هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین، سخت‌افزار، نرم‌افزار، نرم‌افزار تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای، لپ‌تاپ و تبلت، گوشى تلفن همراه، زیر ساخت و شبکه‌هاى ارتباطى، تکنولوژی صوتی و سایرخدمات اینترنتی برگزار می‌شود.
علاقه مندان برای حضور در پاویون ایران و هیات تجاری و بازاریابی جیتکس ۲۰۱۸ می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام با مراجعه به سایت irgitex.com و یا تماس با شماره‌ ۸۸۱۷۵۸۱۹ اقدام کنند

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper