همایش نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اقتصاد در اتاق ایران برگزار خواهد شد. محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران با اشاره به نام‌گذاری سال 96 به نام سال "اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید، توجه به افزایش کارایی و راندمان تولید را در تحقق این شعارها ضروری دانست. وی با اشاره به تجربه دیگر کشورها در استفاده از فناوری اطلاعات برای کاهش هزینه‌های خود در خطوط تولید، سیستم توزیع و جریان ارائه خدمات، استفاده از این ابزار را نه تنها دارای اهمیت بلکه ضروری دانست. بر اساس آمار موجود به طور میانگین هر واحد سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده از طریق کارکردهای نوین این حوزه، بیش از 30 درصد کارایی بخش‌های مرتبط را در تولید و توزیع کالا و خدمات افزایش می‌دهد.

طلایی با اشاره به جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های فناوری اطلاعات به شاخص‌های جهانی این حوزه که مورد پژوهش کمیسیون فناوری اطلاعتا و ارتباطات بوده است اشاره کرد. بر اساس این گزارش‌ها ایران در شاخص رقابت پذیری صنعت فناوری اطلاعات ‌رتبه ی 66 جهان و 8 منطقه، شاخص توسعه فاوا  رتبه 89 جهان، شاخص تجارت الکترونیک رتبه‌ی 77 و درشاخص‌های دولت الکترونیک  رتبه 106 را داراست. وی با اشاره به بهبود جایگاه ایران در این رتبه‌بندی‌ها نسبت به سال‌های قبل، ضرورت توجه بیشتر به این بخش را مورد تاکید قرار داد.

طلایی با تبیین برنامه‌های کمیسیون در نیمه ی نخست سال 96، برگزاری سلسله همایش های استانی "نقش فاوا در توسعه اقتصاد مقاومتی" و برگزاری نهایی این همایش در سطح ملی را یکی از برنامه های در دست اجرای کمیسیون نام برد و به سرانجام رساندن سلسله گزارش های پژوهشی جهت رفع خلا وجود اطلاعات دست اول و قابل استناد پیرامون وضعیت فناوری اطلاعات را دیگر هدف کمیسیون دانست.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper