مدیر اجرایی جست‌وجوگر پارسی‌جو گفت: جست‌وجوگر بومی دارای قابلیت مؤثر و هدفمندی است که به کاربران اجازه می‌دهد در محیطی پاک و عاری از هر گونه سایتهای غیراخلاقی و محتوای ناسالم، اقدام به جست‌وجو کنند.

امیرعلی خیراندیش مدیر اجرایی جست‌وجوگر پارسی‌جو اظهار داشت: فضای مجازی حاوی محتوای ناسالم و غیراخلاقی است که این وبسایتها اگر بدون هیچ ملاحظه‌ای در دسترس باشد، مخاطرات فراوانی به وجود می‌آورد. در حال حاضر جست‌وجوگرهای جهانی در ایران نتیجه جست‌وجوی یک پرسش برای کاربر ۷ تا ۹۰ سال را یکسان نشان می‌دهند، موضوعی که باعث دغدغه در خانواده‌ها شده است.

وی با بیان اینکه پارسی‌جو برای نخستین بار امکان جست‌وجوی پاک را در کشور فراهم کرده است افزود: جست‌وجوگر بومی دارای قابلیت مؤثر و هدفمندی است که به کاربران اجازه می‌دهد در محیطی پاک و عاری از هرگونه سایتهای غیراخلاقی و محتوای ناسالم، اقدام به جست‌وجو کند.

خیراندیش تصریح کرد: بخشی از ماموریت نهادها و سازمانهای فرهنگی کشور، مقابله با تهاجم فرهنگی و ابتذال فضای مجازی است درحالی که با گسترش فرهنگ استفاده از جست‌و‌جوگر پارسی‌جو بخش قابل توجهی از این موانع به سادگی مرتفع خواهدشد.

مدیر اجرایی جست‌وجوگر پارسی‌جو با اشاره به اینکه دسته‌بندی اطلاعات وب و جست‌وجوی متناسب با سن کاربر در اغلب کشورهای وجود دارد افزود: در کشورهایی مانند روسیه، کره جنوبی و چین که دارای موتور جست‌وجوی بومی هستند نتایج پرسش کاربر بر اساس فیلتر سن یا Age Verification وجود دارد و آنچه هم اکنون به شکل بی‌پروایی در فضای مجازی در دسترس کاربران ایرانی است حتی در کشورهای اروپایی نیز دیده نمی‌شود. این بدان معناست که فرهنگ استفاده از جست‌وجوگرهای بومی باید هر چه سریعتر در کشور نهادینه شود.

وی تاکید کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در کشورهای کره جنوبی، روسیه و چین، خانواده‌ها به طور جدی از میزان دسترسی اطلاعات به فرزندانشان به شدت حمایت می‌کنند و یکی از عمده‌ترین دلایل محبوبیت این جست‌وجوگرها، ارائه اطلاعات مفید و مجاز به وسیله این جست‌وجوگرهای بومی است.

خیراندیش خاطر نشان کرد: نبود آگاهی کافی از این مقوله، مخاطرات فرهنگی و اجتماعی زیادی برای خانواده‌ها دربر داشته است درحالی که موتور جست‌وجوگر پارسی‌جو این چالش را حل کرده‌ و به‌طور پیش‌فرض در سایتهای غیراخلاقی و محتوای ناسالم، امکان جست‌وجو به وسیله کاربران وجود ندارد. به همین خاطر خانواده‌ها می‌توانند از داده‌های جست‌وجوی فرزندانشان در فضای وب اطمینان کامل داشته باشند

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper